Posted by : MUZIKA OKUPLJA 19 фебруар 2014



DEEP PURPLE, 18.02.2014., BEOGRAD, KOMBANK ARENA


Ukazala se još jednom šansa da ovaj put i čujem Deep Purple kako treba! Sad je razlika toliko očigledna u poredjenju sa koncertom koji smo takoreći samo gledali na Sajmu 2003. godine i zaista sa punim pravom taj prostor nazivam “ubicom zvuka”. 



Publika vrlo šarolika, od klinaca do sedih glava, a i bend očigledno rado gostuje kod nas, što mi je izuzetno drago, pre svega zbog mladjih generacija koje su dobile priliku da čuju takve legende roka i da, ponoviću,  čuju pravu svirku.



Koncert počinje introm Mars, the Bringer of War nakon čega pada zavesa i oni su na bini. Set lista prošarana pesmama sa novog albuma, ali ono što je bitno, u samom stilu nema razlike da li su to nove pesme ili su sa starijih albuma, zvuk je prepoznatljiv, “parplovski”. Gillan možda malo više “odmara” glas tokom pesama, očigledno da su godine učinile svoje, ali ne zameram. Svi se maksimalno trude, a naročito bih izdvojila Ian Paice-a koji ne posustaje na bubnjevima. Naravno i njegov fantastični  bubnjarski solo u pesmi Mule koji sam sa nestrpljenjem iščekivala i punog srca ostala oduševljena. Možda zvuk solo gitare i način sviranja Steve Morse više vuče na sweet metal, u pojedinim solažama i deonicama nedostajali su mi (ili je to stvar navike?!) Ritchie-jevi kratki tonovi i brži prsti na žicama. 















No, na bini nema nikakvih preteranih efekata, ceo akcenat je stavljen na samu svirku i ovo je bio pravi old-fashioned rock koncert u najboljem smislu te reči. Čini mi se da je možda jedina zamerka što je u pojedinim pesmama bilo predugačkih solo deonica po nekog iz benda koje su spuštale ritam koncerta u samoj publici, koju početno ponese pesma, propraćeno burnom reakcijom koja se vremenom izgubi. Pošto ne želim da cepidlačim, bitnije je istaći da oni i dalje, uprkos godinama, zvuče odlično u šta smo  mogli da se uverimo.






























Za zvanični kraj koncerta vezana tri planetarna hita Perfect Strangers, Space Truckin’ i nezaobilazna Smoke on the Water. Za bis ostavljene Hush i Black Night, baš kao i 2003.god. Vremešni rokeri baš su se potrudili kako bi mi istinski uživali u dva sata prave svirke.

Ivana Ranković
Posebno se zahvaljujem Nebojši Koraću za pojedine slike!



SETLIST:
Intro: Mars, the Bringer of War
Après Vous
Into the Fire
Hard Lovin' Man
Vincent Price 
Contact Lost
Guitar Solo
(by Steve Morse) 
Uncommon Man 
The Well-Dressed Guitar 
The Mule
(incl. Drum Solo by Ian Paice)
Above and Beyond
(dedicated to Jon Lord) 
Hell to Pay 
Keyboard Solo
(by Don Airey) 
Space Truckin' 

bis:

Green Onions
(Booker T. & The MG’s cover) 
(Billy Joe Royal cover)
Bass Solo
(by Roger Glover) 

{ 2 коментара... read them below or Comment }

  1. Prikaz koncerta se u potpunosti poklapa sa mojim utiskom od te večeri, malte-ne od reči do reči (zvuk, Paice, Gillan, Morse...) . Dodao bih samo prijatnu iznenađenost posetom od ca. 12-13.000 ljudi, s'obzirom na tužnu stvarnost u kojoj živmo i slaboj platežnoj moći naroda.
    Sjajna svirka rokera u 'trećem dobu' ali ni jednog trenutka se njihove godine nisu bitno osetile u kvalitetu proizvoda koji su nam to veče isporučili. DP je moja prva muzička ljubav i nikada neću zaboraviti taj osećaj kada sam prvi put kao 12-godišnji balavac čuo Child in time. A tome ima već 35 godina. Još jednom: sjajno veće, puno dobre energije i izvrsna recenzija.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je drago da delimo iste utiske:)))... i da, posećenost je bila iznenadjujuće dobra, ali ja sam loša u proceni broja ljudi na koncertima, pa sam se uzdržala od iznošenja iste, to ostavljam onima koji su bolji u tome:))) I naravno, hvala za komentar!

      Избриши

- Copyright © MUZIKA OKUPLJA - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -