Posted by : MUZIKA OKUPLJA 29 април 2013



DEPECHE MODE 21.03.2006., BUDIMPEŠTA, LASLO PAP ARENA
Velika muzička imena još uvek zaobilaze Srbiju, shvatam da je potrebno vreme da počnu da se pojavljuju i zvezde u zenitu svoje slave, još se osećaju posledice decenijski nestabilnog i ratovima pogodjenog područja, ali konačno osećam i bolju finansijsku mogućnost da neka koncertna dešavanja mogu sebi da priuštim i van zemlje.
Karta za koncert  i mesto u busu se obezbedjuju pet meseci ranije, a okuplja se i društvance koje se sprema na ovaj put...Sam odlazak na koncert više liči na ekskurziju, sa celodnevnim izletom u Budimpešti, dobro zezanje sa meni  dragim ljudima, i svi brojimo sate do polaska ka areni, pa euforija polako raste.
Samo približavanje areni  podiže uzbudjenje, pa se u razgovoru „preslišavamo“ ko ih od kada sluša, koji albumi su nam dragi, koja pesma omiljena, da li će svirati ovo, hoćemo li čuti ono...Ustvari, na samom početku njihove karijere oni nisu bili bend koji sam izabrala da pratim i slušam. Isuviše elektronskog zvuka tih osamdesetih godina, isuviše sličnih bendova,sve je tako sintetički i hladno, previše slatkasto i upeglano za moj ukus. A onda je vremenom Martin odlučio da se pojavi i zvuk gitare,jer da bi opstali na muzičkoj sceni moraju se i sami menjati, pa su pesme postajale mračnije, tekstovi snažniji, dobilo se na čvrstini i ozbiljnosti, izašlo se iz ružičaste faze, pa se albumom  Violator (1990.)   pojavilo i moje prvo  interesovanje za njih. Od tada sam neprimetno i lagano uvučena u njihovu muziku...i evo me sada u iščekivanju njihovog koncerta.
U mraku arene počinje intro, publika već vrlo glasna u iščekivanju njihovog pojavljivanja na bini...i snažan početak uz A pain that I'm used to...dobar odabir pesme kojom počinju. Naravno, od prvog takta publika učestvuje u svakoj pesmi, sve vreme nesmanjenim intenzitetom, takoreći nosi ovaj koncert. Ne znam gde pre da gledam, da li na binu ili u publiku i sve te dignute ruke?!  Posebno je zadovoljstvo DM gledati u Mađarskoj, jer oni imaju najstariji fan klub  u Evropi, i poznati su kao veoma verna publika.
 Zvuk savršen, glasno, jasno, čisto, svaki instrument se savršeno čuje, u pozadini gomile ekrana nepravilno rasporedjenih na kojima teku slike, tematski  spremljene za svaku pesmu, ništa napadno, sve svedeno na pravu meru. Redjaju se pesme koje baš volim i uživam što ih čujem uživo, redjaju se i one kojebaš i  ne volim, pa mi je smešno poredjenje tih perioda, zanimljiva mi je ta  evolucija  benda kroz koju su prošli...
Ludilo u publici uz Personal Jesus, naravno za kraj, pre biseva Enjoy the silence,  meni njihova broj jedan pesma, rastapam se, upijam svaku sliku, svaki osećaj, želim još dugo to da nosim u sebi. Povratak na binu, na prvi bis prati preradjena Shake the disease, usporenog ritma u odnosu na original, Martin uz zvuk klavira i naravno cela publika koja peva sa njim...Drugi bis započinju sa Never let me down again, sve ruke su dignute i svi čekaju deo kada mašu istim, kao klasje iz spota, već deo tradicije na njihovim koncertima, što sam do tada samo gledala na raznim snimcima. Sada sam i sama  deo toga, ali ne znam da li i ja da uhvatim ritam i mašem ili da gledam publiku po areni i tu masu koja maše u ritmu...to prosto mora da se doživi, jer nijedna fotografija niti odgledani snimak ne mogu da to dočaraju niti da se porede sa osećajem u tom trenutku, kad i sam postaneš deo toga.
Posle ovakvog doživljaja ne smeta mi ni cela noć u busu, na povratku kući, ne osećam ni umor niti mi se spava,  stalno vrtim slike i pesme po glavi, jer sam još uvek mentalno u areni, koncert za mene i dalje traje...

Ivana Ranković


SET LISTA:

Intro

    1. A Pain That I'm Used To
    2. John the Revelator
    3. A Question of Time
    4. Policy of Truth
    5. Precious
    6. Walking in My Shoes
    7. Suffer Well
    8. Damaged People
    9. Home
    10. I Want It All
    11. The Sinner in Me
    12. I Feel You
    13. Behind the Wheel
    14. World in My Eyes
    15. Personal Jesus
    16. Enjoy the Silence

    1. Shake the Disease
    2. Just Can't Get Enough
    3. Everything Counts

    1. Never Let Me Down Again
    2. Goodnight Lovers

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © MUZIKA OKUPLJA - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -