Posted by : MUZIKA OKUPLJA 06 октобар 2013



PETER GABRIEL, 05.10.2013., BEOGRAD, KOMBANK ARENA

Koncertom Petera Gabriela dobili smo priliku da uživo gledamo još jedno veliko muzičko ime. Mislim da je on jedan od onih umetnika koji su dosta doprineli muzici i da je njegov doprinos značajan u savremenom vremenu. Pored bogatog muzičkog stvaralaštva doneo je promene i na polju video spotova i više puta nagradjivan za svoje neobične i inovativne spotove i ostvarenja u svojoj solo karijeri.
















Koncert otvaraju dve devojke (koje su Gabrielovi prateći vokali), za violončelom i elektronskim ksilofonom, sa svojih par pesama. Nakon njihovog nastupa sledi kraća pauza nakon koje se pojavljuje Peter Gabriel na bini i sedajući za svoj klavir obraća nam se sa par rečenica na srpskom da bi nam objasnio da se koncert sastoji iz tri dela: akustičnog, električnog i  “ako sve to preživite, imaćete priliku da čujete album So u celosti, što je treći deo koncerta”. I tako započinje prvi deo koncerta, svetla arene su u potpunosti upaljena, njemu se na bini postepeno priključuju i ostali članovi benda.



U akustičnoj verziji imali smo priliku da čujemo i Come talk to me i Shock the monkey, da bi na polovini pesme Family Snapshot prešli u električni deo, u drugi deo koncerta, i svetla arene se pogasiše, pa smo dobili i pravi doživljaj koncerta. Iako neobična moram priznati da mi je ova koncepcija bila zanimljiva i drugačija.
U mraku, uz svetla sa bine vidim da je publika iz partera (koji je bio predvidjen za sedenje) ustala, povremeno se nazire i ljuljuškanje u ritmu muzike. Do izvodjenja albuma So, čuli smo izmedju ostalog i Digging in the dirt, Secret world, Solsbury Hill. Ozvučenje prilično glasno, pa nisam sigurna da li mi se čini da sam na momente čula i publiku kako peva…Njegov glas vrlo prepoznatljive boje čuje  se tako jasno, on peva bez greške, čak je i prilično živahan na sceni obzirom na godine i kilograme viška.


Mislim da nije potrebno posebno opisivati album So, koji se smatra njegovim najuspešnijim, ujedno i najkomercijalnijim solo albumom. Ja bih uz ovaj dodala i album OVO koji me opčinio od početka do kraja, al  se ne može podvesti pod komercijalnu muziku (s tog albuma je i prva pesma kojom započinje bis). Naravno, tu su i hitovi sa SO albuma Red rain, Sledgehammer, Don’t give up, Big time, In your eyes (koja me neverovatno muzički podseća na stil Simple minds, al opet, ovo je samo moj utisak…)



Jedna od devojaka (sa početka teksta) sa kojom peva Come talk to me, In your eyes, kao i  Don’t give up (umesto Kate Bush u toj pesmi), vrlo zvonkog a snažnog  glasa, izvrsno iznela svoje deonice, te je u više navrata dobijala aplauze publike.



Nakon izvedenog albuma So stižemo i do kraja zvaničnog dela koncerta i vrlo gromoglasnog pozivanja na bis. Prva na bisu The tower that ate people i za sam kraj, zasluženo ostavljena da zatvori koncert, Biko. Znajući temu i poruku pesme Biko, a takodje znajući da je Peter Gabriel istaknuti humanista, možda i ne bi trebala da čudi njegova najavu za ovu pesmu: “Pre 13 godina, na današnji dan neki od vas su ustali, usprotivili se”…kao i Steve Biko (istaknuti južno-afrički anti-apartheid aktivista koji je pretučen na smrt 1977.)



 Ako ga poredimo sa drugim Genesisom kojeg smo mogli da gledamo u Beogradu 2005., Phil Collinsom, muzički oba koncerta savršena, medjutim mislim da je produkcija koncerta Phil Collinsa bila bogatija, ali ne zaboravimo i da je Collinsova muzika komercijalnija. Iako mi se poredjenje dva Genesisa samo po sebi nametnulo, u oba slučaja reč je pre svega o vrhunskim profesionalcima,  a lični utisak da sam jako srećna što sam imala priliku gledati ih uživo.

Ivana Ranković



SET LISTA

           I Acoustic
    1. Oh But
    2. Come Talk to Me
    3. Shock the Monkey
    4. Family Snapshot
II  Electric
    1. Digging in the Dirt
    2. Secret World
    3. The Family and the Fishing Net
    4. No Self Control
    5. Solsbury Hill
    6. Why Don't You Show Yourself
III   So
    1. Red Rain
    2. Sledgehammer
    3. Don't Give Up
    4. That Voice Again
    5. Mercy Street
    6. Big Time
    7. We Do What We're Told (Milgram's 37)
    8. This Is the Picture (Excellent Birds)
    9. In Your Eyes
BIS:
    1. The Tower That Ate People
    2. Biko 

{ 3 коментара... read them below or Comment }

  1. Žao mi je štonismo imali sreću vidjeti ga u Zagrebu

    ОдговориИзбриши
  2. Mnogih smo ostali zeljni u vreme kada su bili na vrhuncu slave, ali i ovako je dobro...Pravim majstorima godine ne smetaju, naprotiv.

    ОдговориИзбриши
  3. Zahvaljujem Ivani na prikazu koncerta. Očekivao sam veću medijsku pažnju uopšte, kako pred tako i posle koncerta. Neke vrednosti ovde ostaju neprepoznate. I za kraj, što se dva ex-Genesisa tiče, kratko i jasno, Phill - komercijalista, Peter - Umetnik. Vrhunski profesionalizam obojice se podrazumeva

    ОдговориИзбриши

- Copyright © MUZIKA OKUPLJA - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -